Зареждане...

Как да снимаме изделията си? – Втора част: Композиция

Тази част от поредицата ни за продуктова фотография ще се занимае с композицията – начина, по който вашият кадър е подреден и заснет.

Композиция

Първото и най-важно нещо е да се избере формат на кадъра, като в повечето случаи имате избор между 3 варианта – пейзажен, портретен и квадратен.
– Пейзажният формат е по-широк отколкото висок и позволява да се обхване по-голям обем съдържание по хоризонталата.
– Портретният формат е същият, но завъртян на 90 градуса, като той е по-висок отколкото широк и позволява улавянето на повече съдържание по вертикалата.
– Квадратният формат е точно това, което предполагате и неговото съотношение е 1:1


Въпреки че това е субективно – може да избирате формата на вашия кадър по няколко критерия, като например самата форма на изделието, например, ако е по-високо отколкото широко – може би портретният формат е по-подходящ или ако е със сферична или кубична форма – квадратен формат би бил подходящ. Друг фактор, който трябва да имате предвид е устройствата на които ще бъдат преглеждани изображенията, тъй като пейзажния формат е по-оптимален за екраните на настолни компютри и лаптопи, докато портретният пасва по-добре на високите екрани на мобилните телефони, които все повече се ползват за достъп до интернет. Компромис между двете би могъл да бъде квадратният формат, тъй като изглежда еднакво и на хоризонтално и на вертикално ориентирани екрани, като негов недостатък се явява отрязването на съдържанието отгоре или отстрани.

За да композирате съдържанието във вече избраният от вас формат може да използвате правилото на третините. То представлява разделяне на кадъра на 9 части посредством две хоризонтални и две вертикални линии, като идеалните места за разположение на основният обект са там, където линиите се пресичат или по тяхната продължителност. Правилото на третините работи най-добре при пейзажния и портретния формат. Централното разположение на изделието в кадъра би било най подходящо за квадратния формат, но може да се използва и в пейзажни или портретни кадри.


Големината на вашият обект в рамките на самия кадър също е важен фактор. Хубаво е да се търси баланс и изделието да заема достатъчно пространство за да изпълва добре кадъра, без да дребнее в него, или пък да има изрязани важни части, поради големия му размер в рамката. Добра практика е и да се оставя малко „пространство за дишане“ между самия обект и краищата на снимката.


Ако забележите, че по време на заснемането сте уловили нежелан елемент в някой от краищата на изображението или за да направите например основният обект по-голям в рамките на кадъра, можете да изрежете изображението (crop), за да премахнете ненужното съдържание от краищата.


Добър метод да добавите интерес и дълбочина в снимките си, е да използвате перспектива, като за това трябва продукта, който заснемате да се отдалечава в рамките на кадъра, като представлява едновременно преден и заден план. Това не е заместител на информативните снимки без употребата на перспектива, но може да добави интересен нов поглед върху изделията ви.


Друг важен фактор, за който е добре да следите е хоризонтът във вашите снимки да е винаги водоравен, освен в редките случаи, когато може да се търси някаква динамика чрез неговото умишлено оставяне под ъгъл.


Очаквайте следващата публикация от поредицата, където ще разгледаме особеностите на осветлението във вашите продуктови фотографии!

Първа част: Съдържание
Втора част: Композиция

Обратно към Блог/Новини

+